راه های پیشنهادی برای افزایش عمر یخچال فریزر

افزایش عمر یخچال فریزر

   Admin        یکشنبه, 15 دی 1398       اخبار و مقالات
راه های پیشنهادی برای افزایش عمر یخچال فریزر

 

راه های پیشنهادی برای افزایش عمر یخچال فریزر

همانطور که می دانید یخچال فریزر یکی از مهم ترین وسایل درون آشپزخانه می باشند و زندگی بدون آن سخت و امکان پذیر نمی باشد. در فصول گرم سال مخصوصا تابستان که گرمی هوا به اوج خود می رسد نقش یخچال پررنگ تر می شود وجالب است بدانید بیشترین آمار خراب شدن یخچال نیز در این فصل است.
پیشنهاد می کنیم قبل از شروع فصل بهار و تابستان سرویس یخچال را انجام داده تا از مشکلات آن باخبر شوید و برای حل مشکلات آن اقدام کنید که بعدا با شروع این فصول دچار مشکل نشود، در ادامه مطلب قصد داریم راه هایی را به شما معرفی کنیم تا با انجام آن طول عمر یخچالتان را افزایش دهید.

چگونه عمر یخچال خود را افزایش دهیم


1-    بهتر است یخچال فریزرتان را حداقل دو بار در سال سرویس کنید، با انجام این کار شما از مشکلات یخچالتان باخبر می شوید و از بروز آسیب های جدی به یخچالتان جلوگیری می کنید.
2-    از باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال خوداری کنید این کار موجب خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به فضای یخچال شده و برای دستگاه مضر است..
3-    برای پیشگیری از خش افتادن روی سطح یخچالتان سعی کنید همیشه از دستمال‌های ضد خش و مواد شوینده مناسب برای پوشش یخچال استفاده کنید.
4-        در صورتی که متوجه وجود مشکل در یخچال شدید سریعا در جهت رفع آن مشکل اقدام کنید، چون بی توجهی کردن به اینگونه مسائل ممکن است در آینده آسیب جبران ناپذیری به یخچال وارد کند.
5-        از قرار دادن یخچال در کنار لوازمی که گرما تولید می کنند مانند گاز خوداری کنید، چون این عمل علاوه بر اینکه باعث هدر رفتن انرژی یخچال می شود موتور آن را نیز خراب می کند.
6-        اگر قصد دارید یخچالتان را جابه جا کنید، قبل از تکان دادن یخچال باید به مدت ۳ ساعت آن را خاموش کنید.
7-    بین دیوار و بخش پشتی یخچال و فریزر دست‌کم 20 سانتی‌متر فاصله بگذارید تا هوای پشت دستگاه به راحتی رد و بدل شود. این جریان گردش به پیشگیری از گرم شدن موتور دستگاه کمک می‌کند.
8-    از قرار دادن مواد خوراکی و غذاهای گرم و آب جوش در یخچال روشن خودداری کنید.
9-    از کنار هم چیدن و چسباندن ظروف داخل یخچال و فریزر برای گردش هوا جلوگیری کنید.  این کار موجب می‌شود تا تهویه درون فضای یخچال به خوبی انجام نشود.
10-    به منظور کنترل هر چه بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در زمستان از درجه‌های بین یك تا ۲ و در تابستان از درجه ۲ تا ۴ یخچال استفاده کنید.