روش از بین بردن بوی بد یخچال فریزر

   Admin        شنبه, 10 اسفند 1398       اخبار و مقالات
 روش از بین بردن بوی بد یخچال فریزر

 

حتما برای شما هم پیش آمده به محض باز کردن درب یخچال فریزر و یا حتی نوشیدن آب از داخل پارچ آب با خود بگویید چه طعم بدی دارد! اگر این اتفاق برای شما هم پیش آمده باشد، باید بدانید که بهتر است کارهایی را انجام دهید که باعث جلوگیری از ایجاد این بو در یخچال می شود. در این مطلب می خواهیم نکاتی در این موضوع ارائه دهیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.
ساده ترین راه برای این کار این است که نسبت به پاکیزه بودن قفسه های یخچال اطمینان حاصل کنید. همچنین به صورت روزانه مواد غذایی موجود در یخچال را چک کرده تا به سرعت از فاسد شدن آن ها مطلع شوید و موادی که تاریخ انقضایشان رد شده یا نزدیک به تمام شدن است هر چه زودتر مصرف کنید. همچنین نسبت به تمیز بودن دیواره های یخچال اطمینان حاصل کنید و اگر مواد غذایی به آن چسبیده فورا آن قسمت را تمیز کنید. اگر تمام این نکات را روزانه رعایت کنید نیز ممکن است یخچال تان بوی نامطبوعی بدهد، پس نکات زیر را برای تمیزی یخچال رعایت کنید.


در مرحله اول:

یخچال را خاموش کرده و برای رعایت ایمنی بیشتر و کاهش مصرف انرژی، از برق بکشید.


مرحله دوم : خارج کردن مواد غذایی


در مرحله دوم تمام مواد غذایی درون یخچال را خارج کنید و اگر موادی دارید که سریع خراب می شوند، در فریزر قرار دهید تا خراب نشوند. تمام طبقات و قفسه های یخچال را جدا کرده و بیرون ببرید و با استفاده از محلول آب گرم و جوش شیرین شسته و در برابر آفتاب قرار دهید تا خشک شود. همچنین با استفاده از ترکیب سرکه و آب، تمامی دیواره های یخچال و قسمت های داخلی آن را بشویید و سپس با استفاده از حوله یا دستمال خشک کنید.



مرحله سوم : تمیز کردن لاستیک درب


مرحله سوم بسیار مهم است که اغلب شاید از تمیز کردن آن غفلت کنیم. لاسیتک های درب یخچال را حتما تمیز کنید. و اگر مواد غذایی در لابه لای آن گیر کرده است ابتدا با آب داغ آن قسمت را خیس کرده و سپس تمیز کنید تا به راحتی هر چه لای شیارهای آن گیر کرده خارج شود.


مرحله چهارم : پاکسازی یخچال


در مرحله چهارم شاید بتوان گفت ساده ترین راه برای از بین بردن بوی بد یخچال این است که در ظرفی مقداری قهوه و جوش شیرین ریخته و دقت کنید که این ظرف درب نداشته باشد سپس ظرف مذکور را درون یخچال قرار دهید تا بوی بد مواد غذایی که موجب ایجاد بوی نامطبوع در پارچ آب می شود از بین رود. همچنین می توانید در یک کیسه ی توری مانند مقداری ذغال و قهوه را بریزید و در یخچال تان قرار دهید. راه دیگر نیز استفاده از وانیل است. به این صورت که درون یک پارچه ی مرطوب مقداری وانیل ریخته و آن را درون یخچال بگذارید تا بوی خوش وانیل، بوی بد یخچال را از بین ببرد.